31 januari 2017 / No comments

En dag i Köpenhamn

I lördags flydde jag landet för att få lite storstad och andas annan luft. Jag hade en vag idé om att shoppa, men jag hittade inget jag ville ha så det blev mest mat och promenerande i solen - och det var väl så gott och välbehövligt!

Joe and the Juice får man dubbla shots i sitt kaffe, glutenfria muffins är standard och jag kunde fascineras över de 4 amerikanska tjejerna som ägnade mer tid åt att fota och filma sina shakes än faktiskt dricka dem (eller prata med varandra...) (Å andra sidan tror jag deras bilder blev oändligt mycket bättre än min väldigt suddiga muffin...)
Förmiddagskaffe med glutenfri muffin | S in the Kitchen
På 42Raw blir en granola bowl, ingefärashot och peanut butter cup ett väldigt bra sällskap till senaste numret av Elle UK. Allt raw och glutenfri!) Inte världens största lunch men...
Raw granola bowl | S in the Kitchen
...då får man äta gröt (glutenfri så klart, kokad på havregryn, quinoa och chiafrön) på Grød lite senare. Med äppelkompott, jordnötssmör och mandlar.

Eftermiddagskaffet kunde man dricka ute! Strålande sol, någon plusgrad, en liten kopp och tjock filt - jo men det finns hopp om vår!
Utomhuskaffe | S in the Kitchen
Och sen köpa med sig lite smått hem från Torvehallerne - vit sparris med smör och hasselnötter och laxrilette på varmrökt lax till exempel. Men det fastnade inte på bild. (Kan säga att det inte var vackert, men gott!)

Solen gick ner på vägen hem och himlen blev så där löjligt pastelligt vacker.
Solnedgång Öresund | S in the Kitchen
Fast jag tvingades erkänna på kvällen att det inte var den ultimata matdagen - min mage behöver mer protein och färre kolhydrater för att må bra. Jag stekte ett ägg före läggdags...
Related Posts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Latest Posts

Instagram

Follow @Instagram