8 januari 2017 / No comments

S in the Kitchen

Det finns miljoners miljoner bloggar. Utan tvekan handlar en hel massa av dem om mat. Och nu finns det en till.

S in the Kitchen.
S in the kitchen
S, det är jag. Jag är väldigt, väldigt ofta i mitt kök. En hel del på jobbet, på gymmet, vid havet, med familjen, med vänner, på resa. Och så har jag en förkärlek för att börja meningar med "och" och att använda en massa ord. Men jag tycker om bilder också - och det är ju tur för annars skulle det här vara en väldigt ynklig matblogg.

Jag tror att det absolut godaste jag vet är chokladbiskvier bakade på mammas recept ur Sju Sorters Kakor från tidigt 1980-tal (boken alltså, inte biskvierna). Men jag kan inte leva på biskvier - tvärtom mår jag ganska risigt av att äta mycket socker och mycket kolhydrater, och fenomenalt risigt av att äta gluten. Jag klarar heller inte av att äta ogod mat - jag pratar om dig, sönderkokt potatis med mjölig sås och köttbullar vars köttinnehåll mest är symboliskt. Jag strävar efter god mat - god att äta, god för min kropp och god för miljön. I den prioriteringsordningen.

Jag vill inte sätta för många etiketter på vad den här bloggen är och inte är, men visst handlar det om clean eating, glutenfritt, lite socker, få snabba kolhydrater och ekologiskt. Men minst lika mycket om att njuta av god mat och få tillräckligt med energi för att jobba mycket, träna hårt och leva intensivt.
Related Posts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Latest Posts

Instagram

Follow @Instagram